CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 30, 2011

FENOMENA

*post hari ni xde gmbr sbb lupa nk sebat kabel sebelum balik*

0013
rumah di air putih


ade sorang budak perempuan pakai baju pink seluar kuning, duduk sorang2 kat meja makan, tengah siapkan nota immuno, sambil dengar lagu korea kat animax. ini adalah satu fenomena okay. FENOMENA. sebab tak pernah hayat nak dengar lagu korea tetiba boleh dengar.

nak tambah rempah ratus cerita lagi? dah dua kali dalam hari ni budak tu tgk cte korea kat animax. lagi satu FENOMENA.

ni semua sebab malas nak tukar chanel lain pas sarah nk tgk black buttler dia tadi. penyudahnye hadap lah kau mamat2 jambu n awek2 chumel kat tv nun. ntah pe dia nyanyi aku pun tak faham.


**********************************************


harini aku betul2 rs mcm seorang suri rumah. mana taknye, dari pagi smpai ke petang duk kat dapur. INI SERIOUS. tak tipu punya.

pepagi breakfast dgn mama sblm mama kuar keje. then kemas dapur. siang udang dan kupas kerang. mandikan Mona tercinta (skrg dh bau wangiiii dan bulunye sngt lembut) ehh ko nk buat iklan sabun kucing ke?? dan cuci rumah dia. dgn disinfectant okayy??? then buat kek yg mama dh order kat aku sebaik je masuk kawasan semambu. ye, mak aku skrg tak lain keje dia kalau aku balik akan order je berbuku2 kek untuk jd stok kt rumah pas aku balik uia smula. sebab currently nk aku balik rumah tersangat la susahnye. pas buat kek, buat biskut cornflakes. sesaje je nak makan time2 tgk tv. yg tu perut aku yg order.

agak2 dlm kul 5 mcm tu dah siap segala proses bakar membakar, prepare dinner untk mama yg bakal pulang. lauk hari ni, sayur petola masak air dgn ayam goreng je. simple tp statisfied sebab kalau tak pun nath pape la yg mama ngan adik2 aku makan. silap ari bulan bungkus dari luar je. sebab selalu mama penat pas balik dari kedai n dh tak larat nk masak segala. lagi satu sebab aku nk balik sebabnye nak masak untk mama. sian kt dia, balik2 je kena masak untk sarah n adam. at least kalau aku ada tu, semua kerja rumah dah siap, dinner dah ready. dia pun boleh rehat je. dah tua2 ni duk rumah je la sudah mama.......

630 mama balik dgn senyuman lebar smpai ke blakang kepala. bukan main hepi bila "bibik" dah balik. dgn teh o panas atas meja, kek atas meja. nasik dah masak, petola baru angkat dari kuali. kan seronok tgk mama mcm tu?? biarlah duk dapur seharian penat pun tapi bila mama balik dgn hepi mcm tu rs penat tu terus ilang.

okay malam saje lah tinggal masa untuk aku buat kerja2 aku yg planning nk buat masa siang tadi.

semua org dh tido. xpe, aweks n balak-balaks korea ni xtido lagi. jom la layan jap smpai keje semua habis untuk hari ini.......




ok i had to admit, the moves are awesomely superb!!

0 other fingers talking:

Post a Comment