CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, September 2, 2012

#2wrath

ahcerrr tekan klik2 dekat sini... mai la tekan2.. xde spam2 punya.. turst me beybeh.. baca sampai habis dulu.. aku nk ke dapur minum air kejap. sat gi aku sambung cerita...

*

*

*

*

*

(hemm.... air anggur ni cam best je.. sejuk plak tu)

*

*

*

*

*

*

dah habis baca? gud gud.. ape komen korang? ape pendapat korang?

meh ni aku nk bgtau ape pendapat aku. ingin aku tekan kan disini, aku punya pendapat ni bukan dipengaruhi oleh faktor2 seperti aku ade mak sedara pak sedara keje cikgu, boiperen bakal cikgu, atau impian terdahulu nak jadi cikgu.. tade lansung. ini pendapat datang telus dari hati.. telusss telusssssss...

hoi cik liyana. ehh jap, kau ceyana kan? (alolo nyomey nye nick name iyeee... hakktuii!!) kau mmg dasar pompuan xreti kenang budi kan? (kau guna bahasa kurang sopan, meh aku guna bahasa kurang sopan jugak. nak berlembut dgn org serupa kau mmg aku xreti)

kau kata kerja cikgu tu senang, gaji besau, keje kejap je dlm kul 2 mcm tu cikgu2 dah blah berambus balik rumah. cuba kau cakap sket kat aku keje ape je kat dalam dunia ni yg senang.. doctors, lawyers, teachers, and whatever not semua kerja tak senang beb demi nk dptkan duit nk bagi anak bini makan. lain lah kau tu mmg dasar born with silver spoon, xpe lah.. goyang kaki pun dpt duit, tu belakang kira.. kau reti x mksud silver spoon tu? ohh lupa plak. kau kan engineer.. ilmu kau berkembang.. xmcm cikgu2 bio.. atau sekadar student dentistry mcm aku ni.. kau jeles sngt cikgu balik awal keje senang gaji besau, asal kau xberhenti jadi engineer, jadi cikgu terus? aku bet kau msti jadi cikgu yg berwibawa habis. confirm nnti anak2 murid kau hebat2 top student kat Malaysia ni. pastu kau jadi guru cemerlang peringkat kebangsaan setiap tahun sampai kau pencen.

okey cikgu cuti banyak.. dah nama keje cikgu skolah, time cuti skolah diaorg cuti lah. xkn nak gi skolah gak. kau nk ngajar sape? mak cik tukang sapu? kucing2 kat skolah tu? kau ni bangang ke ape? woii bahalul, kalau kau nak tau, time cuti skolah, bukan cikgu2 ni buat derk je kat rumah goyang kaki.. bnyk lg keje lain.. tanda paper exam students, ready kan lesson plan.. buat jadual kelas untk thun depan.. plan aktiviti skolah klu yg ade pgg jawatan.. plan sana sini.. meeting jugak lagi.. mane aku tau?? kan aku kata, aku ade mak cik pak cik keje cikgu.. kalau cuti skolah dulu2 aku selalu je gi rumah diaorg jmpe kazen2 aku.. time kat umah diaorg aku tgk mak cik aku duk buat keje2 skolah dia.. kau xtau pape, nak cakap lebih. sumpah aku cukup benci dgn golongan manusia mcm ni. xreti buat cara xreti la pompuan.

okey masuk bab cikgu2 update blog berniaga bagai.. woi pompuan, diaorg duk ber blog bagai ade kacau idup kau ke? tu personal life diaorg nk ber blog semua.. yg kau tu engineer, duk ber blog bagai ni asal? gi lah keje tuh.. kang mesin2 rosak, bangunan runtuh, bahan2 kimia salah isi kang, xke naya?? cakap orang konon.. poooooodahhhh!! kalau kau nak kata aku student, gi blaja nun. mehh ni aku nak jawab "akak, sy tgh cuti nih.. xmsuk academic year baru pun lagi.. akak ni gile ke ape?? nerd pun agak2 lah.. nak nerd xde life, sorang2 sudah.. xyah nak drag org lain skali". kalau dgn cara ber blog/FB tu boleh de-stress cikgu2 tu, xke bagus. yg kau sibuk sngt cikgu2 ni duk ber blog fb bagai ni kenapa? kau ni mmg ade masalah mental lah pompuan.. ok bab berniaga pulak.. ape salahnya kalau cikgu2 tu nak berniaga kalau nk tambah pendapatan, menyara keluarga.. mencari rezeki yg halal.. xsalah kan? kau duk marah2 xbg diaorg berniaga, kang satgi sekor2 pakat mai umah ang mintak duit kat ang bru ang tau! hailaaa ape punya org la kau ni..

aku kesian lah kat kau, baru kau sedar ye, maths kena bnyk buat latihan, sejarah kena bnyk baca, BM kena bnyk baca, maths ngan fizik bley selesai guna bnyk2 cara.. serious aku kesian dgn kau.. sebab dari aku umur 10 thun lg aku mmg tau maths kena buat bnyk latihan.. start msuk form 4 aku tau add maths ngan fizik boleh selesaikan guna beberapa cara.. sejak form 1 aku tau sejarah kena bnyk baca baru bley faham n ingat.. kesian kau.. haihh.. sumpah aku simpati dgn nasib yg menimpa kau. aku rasa kau dah boleh gi jumpa doctor.. check mana2 patut, kot tetiba jadi OKU masalah pembelajaran kan, lambat pick up..

next! issue multi purpose pulak.. okeyh pompuan.. ape nama kau, ceyana kan? (heii berbulu betul aku dgn nick name kau ni, asal cam gedik sngt?) cuba kau imagine lah kan.. lets say..... adik kau.. atau ank kau.. pegi skolah.. skali kot terjatuh mana2 patah riuk berdarah sana sini, gigi tercabut, pengsan, eksiden basikal, keracunan makanan, dan segala bagai kemungkinan yg ade yg menyebabkan adik/anak kau tu perlu dibawa ke hospital kan, skali tu semua cikgu yg ade kat skolah tu tamau bawak adik/anak kau gi hsptl sbb xnk skip class.. agak2 ape kau rasa? umm.. aku rasa kau cool je.. sebab cikgu2 semua dedicated xnk skip class semata2 nk hantar adik/anak kau gi hsptl. nak mampus kat skolah tu pun lantak lah, asal xskip class.. kan kan?? tu yg kau nak kan?? bengong betol lah kau ni.. dasar fuck-tarded mental punya manusia.. xkn nak biar je budak tu berdarah je, msti la trus gi hantar budak tu gi hsptl. kau ni gile ke atau mmg dilahirkan bodoh??

then bab jadi bendahari kelas, duit2 students. kau ni logik mmg fail lah. aku heran mcm mn la kau ni bley jd engineer. serious dowh! dari aku darjah 1 smpai darjah 6, duit kelas mmg cikgu aku yg kutip. tau2 je ujung tahun dpt jamuan best2, ambik gmbr dgn kawan2, dgn cikgu2 yg aku xpernah nak label cikgu tu bgus ke x smpai skrg.. xkn lah budak2 kecik tu nk pgg duit kelas. cuba kau fikir sket.. masa form 1 smpai form 5 sebab dah besar sket baru lah sendiri simpan.. ok bab yuran skolah. yes yuran dah dimansuhkan. tapi cuba kau fikir skit ceyana si engineer yg bijak bestari.. duit yg kerajaan bagi kat skolah untk run program skolah tu, sape yg pgg? ok ade kerani kewangan.. tapi bila dah pass to head of department, sape head of department tu? students ke? kerani ke? atau engineer ke? satu hal lagi, kalau skolah tu ade program pendidikan khas, duit yg Jabatan Kebajikan Masyarakat mmg bagi untk OKU, sape yg edarkan dan pgg duit tu? students yg pekak, bisu, buta, autism, hyper tu?? mak cik sapu sampah? atau engineer, macam.......kau?? kalau aktiviti2 budak2 khas ni pulak, sape yg pegang duit tu? kau cuba jawab sikit kat aku. ceyana si engineer yg bijak bestari, kalau kau xtau pape, baik kau senyap je. bnyk lg bnda dlm dunia ni yg kau xtau. bnda2 yg kau xlalui, tetiba kau nak terus terjah judge mcm2, ckp mcm2.. xke nmpk sngt mcm kau tu xtau hal luar.. hadoilaaa...

aku serious xfaham kenapa kau nak kecam sngt dgn org2 yg mempunyai karier sebagai seorang guru.. ni aku nk pesan, jgn benci sngt.. jgn kecam sngt.. kang silap haribulan kau kawen dgn cikgu haaaa baru tau. padan muke kau. xpun skali adik beradik kau kawen dgn cikgu ke.. anak2 kau nnti ade yg jd cikgu ke.. kau jgn main2.. karma is a bitch.. remember that.

sebelum aku lupa, kau kena ingt, xsemestinya cikgu bio cuma tau ilmu bio je, ilmu fizik xtau.. xsemestinya kau engineer ilmu kau berkembang-kembang.. ilmu kau berkembang2 kan seperti katanya kau.. hah, ni aku nk tnya, ilmu classic english literature kau ade? ilmu kau yg berkembang tu ade smpai belaja anatomy of human body, physiology, pathophysiology of what n what disease? ade? so jgn la nak bongkak sngt dgn sikit ilmu yg Tuhan bagi kat kau tu. kau pro bidang kau, cikgu pro kat bidang dia.. haissss... sabo je lah dgn org serupa kau ni..

sudah lah.. aku nk tido. esok ade rumah xbrape nk terbuka.. nk ready fizikal dan mental. hihi.. bye2.. =)








cambagus je minah ni.. aku lempang 1000 kali pada kelajuan 240km/jam setiap 2 jam selama 10 tahun berturut-turut kang baru tau.....

0 other fingers talking:

Post a Comment