CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 26, 2010

masalah dgn diri sendiri


kau ade prob?

aku ade..

biasa la manusia ade prob, klu xnk ade prob, hah gi le duduk dlm kubur. enjoy lah kau sensorang. tapi tak jugak kan? buatnye amalan tak cukup, tak ke naya tu. kena seksa. ish3... nauzubillah aku xnk.

org kata klu kita ada prob tu maknanya Allah syg kita, Dia nk uji kita. betul kan?


sepertimana tajuk post aku kali ni, masalah dgn diri sendiri, aku nk cer sket. aku ade masalah ni dari zaman tok kaduk lagi.

yang ni paling bahaya nihh.. ade masalah dgn diri sendiri. klu dgn org lain tak pe jugak. boleh dibetul2 kan. tapi klu dh ade masalah dgn diri sendiri, aku rase2 dgn org lain pun kau ade masalah jugak. tak ke gitu? ke aku merapu semata-mata?



masalah aku yg pertama adalah low self esteem. rase mcm inferior je selalu. rs mcm xpandai, xbgus. hah mcm dlm gmbar atas tuh lah pendek citer. org kata low self esteem ni bahaya sbb nnti kte tak yakin dgn diri sendiri. tapi masalahnye kadang2 aku yakin aku boleh buat, kadang2 aku tak rasa yakin. entahlah aku pun tak tau.

lagi satu hal pasal aku nyer masalah dalaman ni hah, aku ni pemalu yg amat bila masuk bab hati dan perasaan. nmpk je mcm otak tak center, senget, mcm dh masuk air tapi amsuk je bab feeling2 ni mmg pap! malu gila. ex aku tau la kot tahap malu aku tu mcm mane. 1st time date dulu2 aku senyap gile. mjur lah dia yg initiate nk ckp pe kan, klu x senyap je lahh. sampai kena tegur, asal senyap je, dlm fon buakn main lagi banyak cakap sampai kena stop baru berhenti cakap, bila dh jumpa senyap mcm dlm mulut ade berlian.

derr klu mulut aku ade berlian aku mmg ckp bnyk2 biar dia kuar, pas tu aku jual berlian tu, dpt duit boleh shopping banyak2. pas tu lebih aku buat rantai sana sini, gelang dan cincin bling2 mcm hareeemmm.. wahh gitu. kalah p diddy.

masalah lain, aku ni pemalas Illahi. bjala malas, semua pun malas. yg rajin nyer meronggeng tak tentu hala. tapi aku rasa ada org lain lg malas dari aku kot. hemm.... ye betul tu. tepat sekali. dan aku tau siapa orangnya. kamu mungkin tidak tahu. huahuahua...

aku tak sure nak make my 1st move ke tak, sbb aku ni kan pemalu jadi masalah kedua aku adalah dilema. senntiasa berada dlm dilema. tak tau nak ape, nak buat ape. ke tak de pendirian tu namanya?tak jugak. sbb kdg2 aku fix pada pe yg aku fikir, pe yg aku rasa. cuma dlm konteks ni aku lebih pada benda yg memerlukan aku untk buat benda yg aku..... mcm mn nk ckp ye? say benda yg aku segan nak buat contoh dlam hal hati dan perasaan. ye tepat sekali.

sudah2 lah tu merapu nye farah weihh. gi baca buku. kau tu nak exam. tapi kan aku dh bagitau tadi, aku ni pemalas orangnye? ahh tu bukan alasan!! (masalah bercakap dgn diri sendiri mcm orang gila)


0 other fingers talking:

Post a Comment