CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 27, 2011

hati yang berombak

yaa.... itu dia.... tuan punya blog baru reti nak tengok cerita Ombak Rindu. yeah.. sila percaya. di saat semua rakyat jelata berbangga semedang dah pergi tengok ombak rindu, aku terkedek2 nak siapkan denture patient/assignment (ohh shoot!!! assignment dr wai!!) dan segala bagai aktivit sebagai seorang pelajar. baru tadi pergi tengok dgn amal, elia n kayna.

so, my personal comments? ehmmm... ok lah. not to the extend yg boleh buat aku rasa nak pergi tengok lagi dan lagi dan lagi. aku expect cerita tu akan jadi lebih sedih tapi tak rupanya. ke sebab aku ni mmg dilahirkan dgn hati kering, aku pun tak tau.

and as usual, i prefer the novel, not the movie. tak de scene hariz demam (my most fav scene) yang mana masa tu menggambarkan betapa kacaknya hariz. betapa izzah dah jatuh sayang pada hariz. but then nevermind. osman ali nak mcm tu, apa mau buat kan? terima je lah.. dia director... aku cuma rakyat jelata penyumbang hasil kutipan cerita tuh..

aku masih tak faham macam mana lelaki macho seperti aaron aziz tu boleh nangis bawak watak hariz sedangkan aku seorang wanita yg mmg secara amnya mmg terkenal sbg makhluk ciptaan Tuhan yg cepat menangis, susah gila nak nangis. mungkin lepas ni boleh belajar nangis dari dia. hemm...

tengah member aku weeping org lain dlm panggung duk teresak2 hariz ngan izzah melepas rindu kat rumah mak jah ngan pak dollah, aku pulak sibuk ckp kat kayna ngan elia "wehh, tudung dia cantik dowh!!"

part izzah balik kampung sebab hariz kawen dgn mila, aku sibuk dgn baju dan tudung izzah yg cantik. tengah izzah sedih kena beli dek hariz, aku sibuk geram kat anak kucing tepi jalan (si comel) yg mmg serious comel gila!!!

seriously izzati, you need to reevaluate your brain function before its too late; damage beyond repair.

sepanjang filem tu, aku tercari2 mana part watak yg menyebut frasa dibawah:


"redha itu ikhlas. pasrah itu menyerah"

(err, betul ke aku quote nih?)
finally last skali baru tau sape yg ckp. mila emylia rupanya..


sepanjang malam aku berfikir. sepanjang perjalanan dari ECM ke UIA... 10 minit perjalanan terasa panjang. tiba-tiba aku rasa lemas dalam kereta amal. tiba-tiba semua kenangan mcm tayangan filem dalam kepala aku. kenapa sekarang? kenapa harini? kenapa malam ni?

redha kah aku? ikhlas kah aku? pasrah kah aku? dan apa aku cukup bersedia untuk menyerah?

aku rasa setakat ni jawapan aku adalah tidak. definitto!! kan dah kata, jgn pernah kau sentuh perempuan walaupun hatinya wahai makhluk2 pembawa kromosom Y.

okeyh.. nak sambung main game. esok class at 9. heaven beybeh!!!








"silence is a girl's loudest cry. you know she's really hurt when she starts ignoring you." hemm.... nice one. anybody knows who wrote this?

0 other fingers talking:

Post a Comment