CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, June 5, 2010

mari menyulam


hari ni tadi aku gi kedai mama kat kompleks dagangan indera mahkota. mama bukak kedai jahit baju n jahit krafttgn berasaskan jahitan. tapi bakat menjahit or minat jahit dia tu tak turun kat aku sangat, turun kat adik aku sarah..

tadi masa tunggu ntah xtau nak buat pe, aku pun try la nak buat sulaman ribbon. hehehhehhee... gatai betoii..

jenis sulaman yang aku buat ni nama dia french knot. hehehhehe... ada gaya pro x? ngeh3...


ok masuk jarum yang besar gabak, masuk ribbon, simpul sana simpul sini. masuk dalam kain. pas tu adjust pape yang patut then tarik sampai dia bersimpul.

bagus punya instruction kan? aku tak reti sangat la. kena practice banyak2 sbb time buat ni pun sarah yang tunjukkan sambil tepuk2 dahi sbb aku tak faham2 pe yang dia tunjuk. hehehehhehe... sorry la sarah, kakak ni lambap sket bab2 jahit2 sulam2 nihh..


lama2 dia jadi la macam nihhh!!! ni yang dah siap. proses dia lama. nak upload gmbr bnyk2 malas nak tunggu. penat la nak tunggu. hehehhehehehee.... kalau rajin esok aku upload kat fb okayy?


oyeahhh!!! muke banggga habis dapat siapkan sulam ribbon.

pas siap mama jahit dalam dgn kain belacu pas tu jahit ntah macam mana sampai dia jadi macam pocket untuk letak barang kat dinding. tinggal sekarang aku kena cari kayu untuk sangkut kat lubang yang mama dah jahit tadi. nanti hasil dia aku tunjuk ok? sbb kayu yang cantik dan benang guni tak jumpa lagi. dah siap semua aku tunjuk.

malam ni nak tido awal la kot... penat lahh. pergi kuar nagn mama sarah n along. adam xikut sbb dia sibuk nak main game. hemm...

so long people!! gud night

2 other fingers talking:

Mohd Filani Bin Mohd Fauzi said...

ish3.. kne praktis lg nie. aku nengok sulaman tu da ade rupe ikan bilis da.

Farah Azmi said...

ikan bilis ye? nnti aku buat sulaman ikan jerung plak amacam??

Post a Comment