CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, June 23, 2010

tough day, tough me

me? tough? lembik dan kaya dgn lomak ade lahh. farah, anda mahu cermin yang besar?

okayyy hari ni sungguh emmmm.... xde mood untk semua orang dlm ghumah aku ni ha. dimulakan dgn ketiadaan air di rumah. so aku xde mood nk buat kerja2 pembersihan rumah yang memerlukan air mcm mop lantai.. lap2 segala benda dlm rumah.. nak msk lunch untk sarah pun malas sbb xde air. dah simpan air tapi xbest la xde air yg x mengalir dari paip air tu haa.. hemm.. tandanya kena bersyukur dgn nikmat yg Allah bagi. baru 1 hari xde air dah tak bley nak wat kerja. cuba klu berhari2 xde? mcm mn? klu org yg kt tmpt selalu kemarau tu, cuba bayangkan tahap kebersihan diri n mknn diaorg. pas tu mula la sakit.. emmm.. alhamdulillah saye dduk kt malaysia terchenta yg ade air slalu. tp kt certain area, air bersih xde.. ok2 dh stop. ckp psl mende ni smpai julai tahun depan xhabis dgn aku..

mama moody sbb maxis wat hal. well actually misunderstanding je sbnrnye.. tp ntah la... mama mmg jenis mcm tu. ambik benda sngt2 serius. i mean REAL FREAKING DAMN serious smpai dia sndri tekey n akhirnye aku tekey. mujur im d opposite who loves to take things slowly n steady. so aku yg tenangkn dia tnggu balik umah bru setel semua benda.

okayyso aku tekey mama tekey. sarah yg balik tekey tgk aku tekey. so mak cik tu marah2 tak tentu pasal n ingt aku yg mrh2 dia. pdhal aku duk kt hall kemas2 brg duk ckp sorg, dia ingt aku mrh dia. lagi tambah tekey.

okay mama balik umah. aku call org maxis. setel segala benda n fikir mcm mn nk explain kt mama yg ternyata benda ni misunderstanding je. kusut aku kusut!!

mama kuar dr toilet. aku tarik nafas dalam2. hembus. okay. dis is it. aku masuk bilik mama. dduk atas katil smbil main bolster. and so i explained. as expected, mama marah. pas tu dia cool. haihhh...

ok gi dapur nk wat dinner. mama pening lg nk masak pe untk dinner. last2 msk ikan singgang n untk kteorg burger je. pas tu try la nak cool kan dia smula.. borak2 la.. wat lawak bodo.. pas tu dia pun mcm ok. fuhhh leeegaaaaaaaaaaaa...... kalah org sakit tekak dpt mkn fisherman's friend.

speaking of sakit tekak, aku nyer sakit tekak beransur pulih. thnx Allah. seksa gila time sakit tekak tu. nak telan, nak cakap punya la susah. suara dah hampir nak jadi suara bintang rock.

hari ni duk mendung je.. langit cerah pun kejap2 je.. so baju tu ade yg tak berape nak kering. alamatnye baju untk dilipat akan bergnda lagi. hari ni dan esok. kalau esok cerah. yes saya mmg suka lipat baju.

hobi baru duk umah, tido awal gila nak mati. kul 9 dh nak lentok. klu ade bola je tido lmbt. ngantuk ngantuk ngantuk.. esok kena cuci toilet. dan goreng rempah mama. yippie!!!

0 other fingers talking:

Post a Comment