CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, July 24, 2012

it HURTS



rasa tu datang lagi...
dah hampir sebulan tapi aku tetap macam tak boleh terima kenyataan
aku selalu fikir sebelum tido, bangun tido, tengah buat keje..
aku cuba untuk tidak memikirkan hal tu tapi tak boleh..
sampai bila-bila memang aku akan ingat benda tu
benda yang memang jadi sejarah hitam dalam hidup aku

tipu kalau aku kata aku tak cemburu pada kalian
tipu kalau aku kata aku tak kisah semua tu
tipu kalau aku kata aku tak fikir pasal benda tu
terseksa jiwa raga
tak pernah aku terfikir jadi mcm ni
kenapa aku?
kenapa bukan org lain?
kenapa sekarang?

tiap saat
tiap detik
tengah jaga, dalam mimpi, kat dapur mahupun bilik air
aku terfikir

aku tak pasti diaorg faham atau tak apa aku rasa
aku tak pasti diaorg sokong aku atau tak
harapan yang amat berat untuk aku pikul
entah berapa baldi air mata boleh aku tadah
tiap kali aku fikir pasal hal ni

semua kata "Tuhan ada rancangan lebih baik untuk kau"
"kau mesti boleh get through benda ni sebab Tuhan tak uji hambaNya kalau Dia tau kau tak boleh hadapinya"
well guess what
that's all full of bullshit
all those cliché
dengar sini aku nak kata
"kau tak rasa ape aku rasa, baik kau senyap je tak perlu cakap apa2"

nak ke kanan tak boleh
ke kiri pun serba salah dibuatnya
ke belakang dah memang tak boleh sebab gear reverse tak de
nak terus kehadapan macam2 hal
apa akan ada harapan untuk aku?
orang yang dibuang?
yang di cop dan dilabel serta dikecam?

terima kasih untuk yang sentiasa menyokong
kamu tahu siapa kamu
moga Tuhan merahmati kalian...





rasa macam nak............................ tapi xboleh..

2 other fingers talking:

Anonymous said...

sedeh baca entry kalini..
moga Allah bantu kamu mencari keredhaan dan ketenangan..
believe in His plans, n u will have peace..
mengadu pdNya, manusia hanya telinga yg x faham apa2, tp Dia, Dia yg cipta kita, Dia faham kita..
Dia dengar kita..
All d best in ur life.. kiri, kanan, depan @ blkg..
may ur choice be ur best choice =')

H A N said...

you sure are not alone :)

Post a Comment