CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 10, 2010

dulu-dulu masa aku kecik-kecik........ (part 2)


dan bila mata ni tak bagi hint nak lelap malam2 buta ni, time tu lah aku teringat zaman aku kecik2 dulu. kalau dulu aku cite secara random aku nyer life masa kecik2, arini aku nk cite pasal kartun yg aku suka layan zaman kecik2 dulu.

kita mulakan dgn STAR kita diatas iaitu BARNEY AND FRIENDS. ya dinasour mesra alam yg ceria berwarna purple tu, aku suka sngt2. smpai besar ni aku teringin sngt nk ade patung barney tu. tiap2 petang aku tgk barney kt TV 1. ps tu beli CD sampai then tgk smpai muntah. pas tu ikut barney nyanyi dgn kwn2 dia.

baru2 ni barney tambah geng Dino Friends dia. yg ijau tu nama dia Baby Bop, kuning tu BJ dan yg baru kaler oren tu nama dia Riff. serious aku sngt2 suka cite ni. n pas tgk cite ni duk imagine sorg2 dlm bilik.... duduk dlm selimut buat mcm khemah mcm tu konon camping. pas tu ntah pape lg aku duk imagine. ye lah budak2 kan penuh dgn fantasi diaorg. tu lah pe yg aku buat pas tgk barney smbil pegang patung barbie kt tgn.


tak lupa jugak cite superheroes marvels mcm superman, spiderman, ironman, segala man man lah. kluang man ngan tiong man je tak sbb diaorg made in malaysia.

tp keluang man tu pun layan gak wooo. esp inspektor sarjit kt pe ntah nama dia tu. duk teringat je mcm mn lagu keluang man berkumandang di tv n kawan2 skolah duk syok nyanyi2 smbil buat gaya kluang man.

walaupun di mana jua
dia datang lalalalala...
dialah satria.... (ok dh xingt sngt)



next, kartun yg aku suka layan...

sugar
spice
and everything nice
these were the ingredients chosen to make xxxx
but prof utonium had accidentally xxxxx
CHEMICAL X

at last
POWERPUFF GIRLS were born!!


blossom, bubbles n buttercup adalah heroin Townsville yg membantu Mr Mayor menentang kejahatan yg dilakukan oleh Mojojojo, Sedusa, Princess, The Gang Green Gang, Aemoeba Boys dan ramai lagi. n smpai skrg frust xdpt tgk muka Miss Vallem (betul ntah aku eja nama minah ni). fav aku mestilah Bubbles yg comel, sensitif, suka haiwan dan sngt gentle gitu.

pun begitu kengkawan, jgnlah kita lupa kepada hero Kampung Parit Sonto iaitu Usop, Abu, Dol, Ah Kim, Vellu dan Singh. usop ni jugak ade ayam yg diberi nama Selebet sebab mmg selebet pun ha. yg paling aku ingt kakak si usop ni suka benor suruh usop gi kedai beli asam boi.

paling aku ingt Abu, yg klu dlm gmbr ni yg botak tu klu xsilap, suka bawak beg dia lilit kat dahi pas balik skolah. tapi dlm ramai2 tu, Usop gak la yg paling cool skali. dgn muke lonjong nye. dgn joe nye. mmg rock abis la usop nih. aku ahrap satu hari nnti team yg buat citer Usop Sontorian ni boleh buat balik cite ni. best dowh. budak2 skrg kena tgk cita ni. legend kot cite ni.

ade jugak cite lain yg aku layan. contohnye Kampung Boy. cite ni pasal Lat yg duk kt kampung, ade kawan2 antara yg aku ingt Norma, Bo, dgn sape lg sorg tu aku tak ingt. adik Lat nama Ana, cikgu cina dia yg garanng, bapak dia yg suka invent benda, mak dia yg loving gila, nenek dia yg ade kerbau n hobi Lat yg suka mandi sungai. baju Lat senang je, kain pelekat kotak2 kaler merah.

Doremon tak boleh lupa wooooo... robot kucing warna biru yg takut tikus yg ade poket kecik tapi muat sebesar2 pintu. doremon ni kucing dari future la kononnye, duduk kat jepun dgn Nobita yg slalu tolong Nobita dari kena buli dgn Giant n Suniyo. dulu, asal Sabtu petang je, jgn berani la nak usik TV sbb aku n along msti duk depan tv tgk cite Doremon sama2. pas tgk TV, gi makan. pas tu main lagi dlm bilik kitaorg, time tu share bilik dgn dia lagi. main sama2 smpai kena marah dgn mama suruh tido. dah tutup lampu, tutup pintu tu pun ade hati nak berborak2 main2 dgn along lg. even tak tido sama katil, along tido kat katil, aku tido dlm cot aku masa kecik yg mama dah rendahkan tilamnye n dlm cot tu penuh dgn segala mainan aku. cuma barbie je tak tido dlm cot sbb barbie tido kat rumah dia sendiri. bila tak puas main dgn along sebab along dah tido, aku main sorg2 smpai tertido. indah betul zaman muda rumaja dulu..

okayh dah kul 3 ni. kena paksa mata untuk tido. klu tak tersengguk la dlm class dr kalavathy esok. mampus den. sori ye merapu terlebih malam ni.








u can always try to deny it but somehow u know its true =)

0 other fingers talking:

Post a Comment