CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, December 27, 2010

jari jemari bercerita lagi!!!

hye tehh... ape cite teh kusayang??


wahhhhh lama nye tak update blog ni!!!! sebab dah lama tak update, aku ade berbagai story nak story kt korg smua. sila sediakan eyemo kot kalau letih mata nk nagdap laptop bc entry panjang kali ni.

okeyh cerita pertama, tentulah berkisar tentang kuceng terchenta (ecehh berkisar tuuuu)

weekend ritu balik jumpe kuceng terchinta. owh rindu2 dh 2 minggu xjumpe. xusap2 teh, tak garu tam, tak main dgn gary, tak main kejar2 dgn 3 babies baru, choki, mona n MK.

Choki yg cekeding. dlm ramai2 adik beradik dia, dia la yg paling keding skali.

ni plak mona kimona (mama bagi nama)

mona ni sngt best main dgn dia!!! sngt aktif. suka lompat sana sini. lari2. seyes best. tp paling best si MK. sebab MK ni TEMUKKK TANGAT (asal ckp mcm pompuan gedik ni??). seyes gedempol si MK ni. kalau pegang tu rs mcm pgg bebola bulu yg lebat. MK kuat makan. org bg mak dia mkn, dia yg sama naik makan skali. xtau malu btl.

ok enuf ckp pasal kuceng tersayang, jom aku story pe jadi minggu lepas. seminggu tak update an??

awe ke KOP (kulliyyah of pharmacy) nyer cafe sbb nk tnya pasal pinggan mangkuk untk ladies nite. smpai sna tgk2 meter kete amal 9997. so amal nekad nak jadikan dia 9999. so ape yg kitaorg buat?? kiteorg bantai pusing satu KOP, tawaf satu UIA nak jadikan dia 9999. dan akhirnyaaaa.....



MISSION ACCOMPLISHED

pas tu nak kuar jap gi ambik brg kt kedai mama, sampai kt masjid UIA, dia jd 10000. pe lg. tangkap gmbr, jgn x tngkap. kenangan tu beb!!


hehehehhehe.... masa ni mmg best gila dia nyer feeling. pas ni nk tggu 10101 plak.tp mcm dh terlepas je. sbb ritu amal balik umah so msti la dh lari meter tu. xpe lah. buat jd 11000 plak.

ok cerita seterusnya yg aku nk story..
ad bnyk ni, nk qada' seminggu punye cerita kan??

nak hire bibik untk sehari tolong kemas bilik untk sebulan ni boleh tak. xde masa untuk mengurus diri sendiri. kalau dulu ade la masa nak duduk2 tepek bunga comel2 kat meja study, kat locker, buat tu buat ni, susun baju kurung ikut warna, ikut hanger, tp skrg dah xde masa untuk semua tu. kalau dulu asal selasa or khamis je tepek mask kt muka, tp skrg dh xde masa lg. kalau dulu xberapa nk stress keje menimbun, muka xde la teruk sngt diserang musuh utama kulit, tp skrg bukan main syok lg jerawat durhaka menempel kt muka ni ha.

bila nak berjalan ni? takat gi area kuantan pun xpe la... jpa, cepat la masukkan duit... saya dh kering ni.. sedih la...

okay tu bukan perkara penting yg aku nak share dgn korg. sbnrnye aku nk story satu benda yg aku dpt dari skulmate aku, danial azeere atau lebih dikenali di skolah sbg ben tp aku panggil dia dan. dia ad tag aku kt satu note yg dia tulis. pasal Kite Day.

kalau yg malas nak baca notes dia tu, meh ni aku ringkaskan..

Kite Day ni dicipta oleh encik Danial Azeree Azemi pada 27 Dis 2008. dia gi ke satu padang yg ad rmai sngt org gi main layang2. hari tu org gi main lebih rmai dari biasa. so dia pun bg la nama KITE DAY. dari situ dia dpt satu ilham, bagaimana manusia dan layang2 ni mcm berkaitan. kira kita boleh buat analogi dari layang2 ni.

layang2 ni ade mcm2 jenis kaler, rupa dan material untk buat dia. layang2 ni jugak perlu seseorang untk terbang, kalu tak dia xterbang. klu kita tak control layang2 tu nnti dia jadi tak betul terbang. tersasar ke tempat lain, jatuhkan layang2 org, or jatuh ke bumi. jadi jom kita simpulkan kat sini, idup kita, klu kita nak berjaya (mcm layang2 yg duk tinggi kt udara nun) kita kena menghadapi pelbagai cabaran (dlm hal layang2 ni kita ambik angin sbg cabaran) dan kita jugak kena control diri kita supaya tak menyusahkan org lain dan tak tumbang (boleh kata kita ambik pegangan agama kita supaya kita tak hanyut, tu yg aku faham la) sebab klu tak contol ni, main redah je nak buat pe, nnti silap hari bulan maunye aku jumpe korg kt tmpt yg aku xnk kwn2 aku berada.

korg faham x pe yg aku nk smpaikan ni? kalau nak baca lebih lanjut, sila lah klik di sini.

kwn aku encik dan ni, is a very good writer. try la usha bebelog dia n bc. best. nak usha dia pun boleh. hehehehhehe...



okeyh rasa tu je kot, nnti merapu bnyk nnti ade yg mati kebosanan plak. nnti aku story pasal bnda lain, contoh food ke... ape ke... hehehehehhehe....

till then, selamat malam romeo. (apekahh??)




i'm not mad, i just need an explaination and thats it.

0 other fingers talking:

Post a Comment