CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, July 10, 2011

aku sedar aku siapa


aku tau aku xpernah join ape2 program besar. paling besar pun aku pernah join program2 KOD saje. aku tak pernah pergi sana sini join program besar2. aku xpernah dapat post yang besar2. aku mungkin tak arif tentang segala keperluan program besar. aku tak cukup pengalaman.

atas sebab tu aku join baksis ni. aku nak buat connection, cari pengalaman, belajar sesuatu.

aku tak pernah jadi subcom special task untk program besar. setakat yang kecik pernah la. tak macam kau yang memang selalu sangat pergi sana sini. asal program je muka kau.

aku tau semua tu.

kenapa kau layan aku macam aku tak reti buat satu kerja pun? kenapa kalau aku nak mintak pendapat kau tentang sesuatu yang kecik kau terus nak tarik muka lain, ubah tone suara, dan bantah mentah2 pandangan aku. kalau kau rasa tak betul, ape kata kau bgtau elok2, aku hargai pertolongan kau.

dalam ramai2 committee ni aku kenal kau sorang, tapi aku tak sangka kau mcm ni. kenapa? ape salah aku? salah ke aku xde pengalaman? salah ke aku mintak pendapat/pertolongan kau? kenapa orang lain boleh tolong aku dgn elok2 tapi kau tidak? hina kah aku dimata kau? aku ni saling tak tumpah mcm tin buruk berkarat tepi jalan yg kau lansung tak pandang.

aku buat kerja sorg, team aku yg lain semua xdpt dtg. aku tak cukup pengalaman. aku perlukan pendapat dan pertolongan dari org yg berpengalaman mcm kau. tapi kau.......... pandang aku mcm aku ni jijik sangat.

dari hari pertama kau mcm tu. aku pelik. ape salah aku? kau berdendam dgn aku ke?

aku sedih. aku rasa inferior. aku kerja sorang, aku cuba berikan yang terbaik, org lain puji kerja aku, tolong aku, tapi kau rasa aku ibarat beban dan jijik dimata kau. kenapa?

serious aku sedih. kesal. inferior.

aku hanya seorang committee yang tak reti buat kerja di mata kau, tapi di mata bos aku, aku mampu buat hampir 80% kerja team aku SEORANG DIRI dan bos aku bangga dengan aku. thnx madam bos (sebab big bos lain) sebab buat saya rasa lebih baik.










semalam baru ade org bg tazkirah. kalau kita lebih tahu akan satu hal, ade org tnya kita something, jwblah dgn seikhlas hati. semalam tazkirah, harini kau sama je. kau dengar ke tak org tu bg tazkirah?

7 other fingers talking:

H A N said...

weyh...sedih.kesian ang?siapalah hat dok buat mcmtu kat ang?xpelah weyh...sabaq jelah...adat bila kita join prog ni mcmtulah...mcm2 perangai org kita jumpa...

dah start ke prog nya?bila habis?

Farah Azmi said...

tu lah pasai kan anep.. sedih tu mmg ade, tp keje tetap kena jalan.

skrg baru induction course. rabu nih pegi. smpai ahad.

@isHaH@but@lib said...

farah, be postive ! Yes, memang org tu treat you like shit, but Allah knows ape yang kite buat kan.

It's normal for human to feel what you're feeling right now, but don't let that affects you to the extend of hating her. Maybe Allah belum buka kan hati dia untuk digest tazkirah tu. hehe

Above all, I'm proud of you sbb still tak give up and still dapat cari good things yg jadi (e.g the madam bos thing). You go girl ! Good luck for this program.

p/s :- I just replied yr comment. Sorry it took me quite some time since tak sempat cek the pending comments. Also, I just added u in my blog list hehe.

Farah Azmi said...

acha!!!!

1st thnx dear for d support. n dun worry, aku xde smpai tahap benci dia pun. just rs inferior dan sedih je. but yeah, i wont let all these crap affect my job.

ohh bangganya saya berada dalam list belog cik acha =)


ps: i miss you

Mohd Filani Bin Mohd Fauzi said...

ni yg wat ak nak call si kiah lesung batu ni!

Farah Azmi said...

call wehh call.. bawak cili padi sepokok kabo ke dia skali

Mohd Filani Bin Mohd Fauzi said...

sepokok hapenyew. ngan gudang cili die kasi hangkat!

Post a Comment