CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, July 7, 2011

call me a doctor

dua singgit! dua singgit! dua singgit!!!




dh hampir 2 minggu aku terbatuk2 tak sihat kan diri. sejak balik dari melaka aritu. mulanya batuk. lepas tu dah start demam n selsema. pas tu tonsilitis, sakit telinga. lymph node pun membesar. dlm hati, infection ape pulak aku dpt nih??

makn OTC drugs saje, mmg xde ambik antibiotik. tonsilitis dh kurang sebab aku gargle dgn mouthwash alhamdulillah dah xde skrg cuma batuk saje.

maka semalam aku ke UIA kembali sebab ade induction course untk program anak angkat di felda selancar 1 minggu depan 14-17hb julai. aku nekad, xboleh jadi ni. xkan nak sakit time program kot. lagipun dah lama sngt sakit ni. aku pergi clinic uia.

pergi clinic uia aku pun cerita la kat doc tu segala2 yang aku alami dan buat selama seminggu lebih sakit ni. dia pun ambik lampu suluh sebesar pen berjenama parker (sekadar perumpamaan) lalu menyuluh lobang tekak aku.

"hemm...... ade white patches ni." aku dah macam, alamak. white patches bermakna infection samada oleh bakteria atau boleh jadi fungi.

lalu puan dokter ambik steteskop dn dgr lungs aku. "ok lungs clear. cuma infection kat tekak sahaja." pheww lega jugak aku.

lalu puan dokter tulis ubat yg bakal aku dpt. berjela jugak ubat nye. panadol, ubat batuk, ubat selsema, antibiotik, ubat kumur, ubat kemam. semua yg diatas tu lah. pas kumur tu rasa mcm telan ubat gamat je. ewuekkk.

setelah disahkan mendapat URTI (upper respiratory tract infection) aku pun blah dari clinic tu terus ke cf bro untk induction course. sambil tu terbatuk2 ha. smpai sakit kepala, kuar air mata. nyaris xkuar bijik mata je.

tapi so far smpai ptg ni alhamdulillah aku rs mcm ok sket kot. anyhow amoxicillin 500mg 15 tablet yg puan dokter bagi tu tetap kena complete course jugak. mmg jenuh la aku nak telan uabt sebesar bijik rambutan tu (penipu gila)

kepala ngantuk tapi malam ni ade slot untk transportation n accomodation. harus pergi juga sebab semua org kena tau pasal program ni. kalau tak nnti berterabur. ni la pentingnya induction course.

okeyh, nak bersiap untk meeting. nnti aku cerita lagi cerita lain. daa..












bilik sorg satu mmg best tapi mcm bosan pun ade jugak.

2 other fingers talking:

H A N said...

teruk jgk tu kalau batuk siap keluaq2 air mata...ang ni...mcmmana bley dpt infection pulak?makan kulat ke apa ni?hahaha...

Farah Azmi said...

aku pun xtau la anep.....

ape yg aku mkn aku pun xtau. klu prof jala tu dia kata rambutan yg dicemari taik kuceng. wahahahaha...

tapi skrg alhamdulillah dh ok sikit. suara je rock lagi.

Post a Comment