CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, July 29, 2011

anyonghaseyo.....

betoi ke aku eja tu??

amboihhh... kejadah pulak duk greeting2 bahasa korea nih? xde keje? retarded dah ke?

tu lah dia bahana cuti lama, duk tgk cite korea je la....



say what??? farah izzati azmi tgk cite korea?? sejak bila?? fenomena nihh.




hah kau jgn tak tau, ni semua gara2 budak kecik bernama sarah adibah azmi yg duk ajak aku tgk cite korea kat animax. aku pun layan la..

ni ha cite nye....



kau faham ke ape dia tulis??

tajuk cerita ni Princess Prosecutor. aku start tgk cita ni ms dh tgh2.. xstart dari awal. tak ingt start dr episod brape. x sure disitu. anyhow cite ni buat aku jatuh cinta first-time-tengok.

cerita mengisahkan seorang pompuan namanya Ma Hye Ri jadi pendakwa raya. dia ni fashionista habis. serious cakap. tak caye? tengok dibawah..


jalan masa grad from law school. kau berjalan nak grad ke kau berjalan atas runway hye ri?



perhati betul2 kasut dia.... perhati...

tu dia kasut cik pendakwa raya kita!


mane jual? nak beli satu buat pakai raya boleh. kikikikiki......

cik pendakwa raya ni mula2 xde la nak sngt jd pendakwa raya sebab dia rs keje dia tu xde la power mana. tapi lama2 dia sedar yg kalau jadi pendakwa raya ni dia boleh menegakkan keadilan dan membantu mereka yg lemah.

dia berkawan dgn sorg encik loyar (peguam daa) bernama encik Seo In Woo yg dia jumpa kat satu resort ski. alik2 diaorg ni jiran rupenye... In Woo ni selalu la menjadi penyelamat kepada Hye Ri disaat hye ri memerlukan pertolongan. rupa2nya ade udang di sebalik mee niat si In Woo tu nak berkawan dgn Hye Ri..


hencek loyar 'hensem' Seo In Woo..

In Woo ni nak gunakan Hye Ri untk membersihkan nama mendiang bapak dia sebab dituduh membunuh seorang watak ni yg aku pun xingt sape nama dia. investigate punya investigate, bapak si hye ri ni terlibat dlm pembunuhan tu rghope nye.....

baru lah si Hye Ri ni tau yg in woo ni gunakan dia selama ni. hancur dan luluh la hati seorang wanita. dah nak feeling2, tangkap cintan, tetiba dpt tau yg in woo ni gunakan dia je sebenarnya.

awesome gila ofis.

sementelah mereka berdua clear things out, confess segala bagai diaorg pun bekerjasama nak buktikan kedua2 bapak diaorg tak bersalah. In Woo diangkat menjadi peguam bela bapak hye ri. tapi ade pulak perjanjian antara in woo dgn bapak hye ri ni. lepas kes ni selesai, In Woo xboleh jumpe Hye Ri dah. In Woo pun simpan sorg2 rahsia tu. bila kes dh setel, dia pun lari membawa diri ke US. Hye Ri yg tak tau pape menangis la air mata darah in woo dh xde.


yg best pasal cite ni cik Hye Ri tu. comel n klaka. baju, beg dan kasut dia semua gempak. sakit jiwa plak aku tgk. rs nak buat sindiket rompakan besar2an rompak wardrobe drama ni.

yg aku paling xboleh blah, mak aku suka kat In Woo ni. dia kata hensem. adeihhh... menggaru kepala lutut aku sekejap demi mendengarkan pengakuan berani mati mak aku.



sedihnye cerita tu dh habis rabu lepas. sobs.. sobss... tak puas hati ni sebab tak tgk dari awal. pe lg, terus tnya farahin a.k.a arkib cerita2 korea ade ke tidak cerita nih. bila dia kata dia ade, aku pun senyum smpai belakang kepala. weeeeeee.... balik cuti nih nak marathon!!!!

pengganti cerita tu xsure lagi. xkuar lg. tp skrg tgh follow anime 07-ghost dgn sarah selaku kepala. aku rs ad bagusnye jugak cite princess prosecutor tu habis sebelum bulan puasa. xde la duk tgh semayang terawikh tu kepala otak duk teringat ma hye ri. pandai betul org animax ni susun/plan cerita.









along balik, rumah ni mcm nak raya. mcm2 benda mama nak masak.

3 other fingers talking:

buddy said...

k'farah!!!!!simpan citer ni..wani nk tgk gakkk..hehe..

buddy said...

owh..tgk kat tv rpenyer.haha..tgk gmbar je da xcited nk komen..hikhik..:)

Farah Azmi said...

hahahahaha... klaka betul wani ni. minat tgk cite korea rupenye dia... ok nnti dh dpt dr kak farahin akak bg kat wani ehh??

Post a Comment