CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, July 11, 2011

final visit selancar versi xde gambar

seawal pagi tadi, kul 745 pagi kami semua gerak dari uia ke felda selancar. tujuannya untuk meng-setel-kan ape yg x setel lg. kira final touch la lebih kurang.

gambar aku x ambik bnyk sebab agak sibuk juga. bersihkan wisma felda, meeting bersama wakil2 felda dan edarkan flyers di sekitar kawasan kampung. sakan jugak melayan makcik2 ni. smpai aku kena panggil dek nisa ngan shikin suruh balik sebab dah pukul 7ptg masa tu.

mcm mn felda selancar ni?

well mcm felda yang lain jugak, ade pokok kelapa sawit yg bnyk.... rumah asal peneroka yang belum di-renovate ade lagi. comel je. rumah papan kecik yg mungkin cuma 2 bilik aku kira. ade jugak yg dah renovate kasi besar. ade jugak rumah batu asal yang x renovate tapi saiz dia kecik la. xde la besa gaban mcm rumah sekarang.

kat sana life diaorg simple je. keperluan semua ada. kedai, surau, masjid, dewan, padang, skolah.. dan mungkin ada la klinik kt mn2 yg aku xbrape nak tau kt mn, maybe ad kot yg terdekat. rumah2 kat sini meriah. rumah meriah, landscape meriah. kawasan felda as a whole meriah. mmg cntik. aku kira diaorg ni mmg minat betol bab2 menghias ni. xpun mungkin ade pertandingan felda tercantik, tu yg lawa semacam je kawasan felda tu. aku perasan felda lain pun semacam je lawa nye. mcm kat chini yg aku pegi masa aku skolah rendah dlu, kat jerantut ngan kat area bukit ibam.

satu benda pasal org felda ni yg buat aku agak terkejut adalah apabila aku tgk diaorg ni xcukup gigi tapi xpakai denture. serious, kalau la uia ni ade kampus selancar, bukak kulliyyah dentistry kat situ, confirm senang nak cari patient prosthe. kau cakap je nak kes ape, class ape, aku rasa semua ade. baik lelaki baik pompuan. yg tinggal sebatang ade, yg lansung xberpagar ade.

ni yang lagi buat aku rasa nak berkhidmat kat muadzam ni pas grad nnti. bukan ape, boleh la jugak bagi maklumat, share pengetahuan dgn penduduk felda dan mana2 kampung sekitar pasal penjagaan mulut. sedih aku tgk diaorg mcm tu. rs mcm nak je ajak mak cik tu dtg uia buat denture, tp nk buat mcm mn, uia dgn selancar tu jauh. 2-3 jam perjalanan.

tu baru yg duduk kat kawasan felda. yang duduk kat kawasan kampung yang lebih pedalaman, kampung2 org asli, mcm mn la kan? kesian diaorg xde org nak bgtau diaorg betul2, ajar betul2. jom lah kita ramai2 ambik public health, keje kat pedalaman supaya semua org malaysia ni ade senyuman yg menawan. xde la nnti org bandar je yg gigi cantik, gi scaling, rct, implant, dan segala bagai lagi treatment pas tu org2 kampung, kwsn pedalaman ni biar je gigi diaorg tak cntik. ape guna kita belajar kalau kita tak berkhidmat untk org2 yg btl2 memerlukan kan?

ok lah. bateri laptop dh nk habis. aku pun nk tido dah. nnti aku letak gmbr felda tu. bye. gudnite










plug xboleh guna

6 other fingers talking:

Mohd Filani Bin Mohd Fauzi said...

eh bagus la ko ni, sebagus bintang di langit nan biru.. awan nano nano nano nano nano...

hangkat le kulliyyah baru g kat felda tu ha. hangkat rmai2.

Farah Azmi said...

kau ingt hangkat kulliyyah tu mcm hangkat rumah kampung??????

esok aku gerak wehh. xsabar ni jumpe cik manje

H A N said...

weyh...jauh tu 2-3 jam p'jalanan...
Selancar.kat mana ye?

A3manul Na3m | ايمان النعيم said...

selancar?? ctu ada ajaran sesat kan?? xingat ape nama tempat tu, cam surau... Nurul Iman ke ape?? tu la tempatnya... terbaca lam harian metro. lagipun tempat tu seblah umah mak sedara...

Farah Azmi said...

anep: kt jln nk ke segamat... agak jauh jugak tp puas gila..

Farah Azmi said...

aimanul naim: pasal ajaran sesat tu xtau la plak.. dtg sn pun untk program ank angkat so xtau la plak hal ajaran sesat ni

Post a Comment