CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, August 11, 2010

ouhh sakitnye

ptg tadi saye ade appointment dgn Dr Lee untk merawat gigi saye pada jam 2 ptg. tapi ade hal sket so tunda ke 3 ptg. maka saya meninggalkan kerja di lab prostho untuk ke klinik gigi uia untuk bertemu dgn Dr Lee

hello there, open your mouth please

mengapakah saya berjumpa dgn dr lee? kerana saya harus menjalani operculectomy atau dalam bahasa lainnya, proses pembuangan tisu lembut yang menghalang permukaan gigi. apekah tisu lembut itu? itu lembut itu adalah gusi. jadi boleh kata, aku kena buang gusi yang cover gigi aku. nak tau gigi pe? gigi bongsu atas belah kanan tu hah. nun di ceruk sana sangat la jauhnye.


ni la operculectomy tgk tu dia buang gusi tu.......

gmbr diatas bukan saye yang punye dan hasil minor surgery td bukan secantik gmbr diatas. kesakitan yg aku tanggung sngt la best sbb aku xboleh bukak mulut dgn besar, xboleh retract or protrude jaw aku. juga xboleh nak grind atau mengarakakn rahang ke kanan dan ke kiri. jadi sila jangan rindu gelak besar saya ye? anda tidak akan dapat mendengar gelak besar saya buat beberapa hari smpai la saya berasa lebih sihat.

dah kalau xdpt gerakakn jaw, mcm mn aku nak makan? haaaaa. jadi pe je yg aku mkn? bubur je la kiah... tu je la ha. sepanjang puasa ni, smpai la luka tu elok n kurang sakit, bubur je la yg aku telan. telan ye bukan kunyah. aku dh boleh geng dgn ular sawa sekarang. perut, sila bersedia untk bekarja lebih keras demi penghadaman..

masa bius tak ilang kg boleh tolerate lg la sakitnye. ni bila bius dah habis, Ya Rabbi sakit nye. tuhan je la tau. terseksa jiwa raga. ni baru nak buang gusi, kalau cabut gigi tu tak tau la sakit dia mcm mn. mau duk kt bilik je aku gamaknye.

so skrg keje aku gigit gauze je la. ingt xmau gigit tp bleeding lg luka tu. so kena gigit gak la. esok kena jumpa dr lee lg untk follow up. mcm mn la aku nk nganga kt dia nih. harap2 esok dh kurang sakit. amin.......



(malasnye nk study untk tuto patho Dr Ghassak esok)

3 other fingers talking:

Anonymous said...

salam. juz nk tnye sket. after awak bwat operation nie, bpe lame ae bru sakit tu hilang?

Farah Azmi said...

salam..
sakit tu dlm 3-4 hari dh hilang tapi ade la dlm seminggu xdpt nak bukak mulut =)

Anonymous said...

ouh. ptotla pown. tgh sakit bnde tu jugk skang. haha. sengsara sungguh :)

Post a Comment