CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, May 11, 2010

nak SIPAR JAMBAN baru

kamu-kamu semua, sila mengucap dulu baru boleh tgk gmbr dibawah ye. takut nanti ad yg sakit jantung pulak. xpasal2 aku yg bertanggungjawab.

inilah dia sipar yg selalu menemani aku ke jamban

ni ha sipar jamban den. dh 3 tahun umur dia. kadang2 aku cuci sipar ni ha, punya la sayang kan. kadang2 tu sedap sngt pakai smpai gi cafe, gi KOD pn terpakai sipar ni. dah separuh jalan tu baru sedar, eh aku pakai sipar jamban!! ingt sarung sipar lain tadi.

kisah sipar ni bermula sblm aku masuk UIA PJ. aku beli la sipar ni sbb dia murah. xsmpai 10 rasenye harga dia. beli kt kedai BATA depan umah nun. so aku pn mcm, alah nak masuk jamban je kan, xyah yg cntik2 gitu. even sipar ni harga dia dlm RM8 mcm tu, tapi dlm bnyk2 sipar jamban, dia la yg paling lama berjasa ngan aku. dah nak 3 tahun dia berkhidmat untk aku.

dah nama pun 3 tahun kan, so tapak dia pun dah haus . so kengkadang aku mcm nak tergelincir dlm toilet lagi2 toilet tu xde org yg mencucinye. takat simbah air je kan? lagi la nak jatuh aku. nak swipe air tu wiper xde. nak guna wiper kete? boleh gak.. nnti la klu kayna nak tukar wiper MAU aku mintak ngan dia wiper tu buat wipe air kat toilet.

tadi aku pun dah brape kali nak terjatuh, pas tu fikir: xboleh jadi ni. nnti ad nangka busuk jatuh dlm toilet. kena beli sipar baru mcm ni.

dah alang2 nak abis blok ni, aku decide nak beli sipar baru naik 2nd year nnti la rasanya. rasa sayang plak nak meninggalkan sipar aku tu. sumpah la aku syg dia...

ok meh aku citer kisah sipar jamban aku sejak dari aku start masuk hostel, yakni form 1:
mula2 masuk hostel, aku ad satu sipar jamban. kaler hitam. satu hari, dah habis form 1 tu, ntah kenape aku bantai bawak balik sipar tu. sayang sngt kot. boleh tertinggal kt rumah sebab lupa nak bawak balik hostel smula. penyudahnye aku xde sipar jamban dah ha masa form 2. jadi ape yg aku buat?

aku round2 hostel tu sbb aku balik awal sket. pas tu jumpa satu sipar ni, dah buruk dah ha. buruk amat. tapi ye la kn, dah xde sipar sangat, rembat la sipar tu (aku xcurik ye sbb sipar tu aku jumpa kat pasu bunga kat hostel). aku balik aku cuci2 sipar tu ilangkan kesan tanah dia.

aku pun pakai la sipar tu sampai aku form 3. naik je form 3, sipar tu dah mcm naik reput. aku pn xtau knape jadi mcm tu. kwn aku pngil sipar tu sipar arwah sbb dah mcm arwah je sipar tu. dek kerana aku si pemakai sipar tu, maka kwn aku memanggil aku ARU singkatan bagi arwah.

ok form 4 pulak aku beli la sipar baru. dah lama pakai sekali putus tang kat tapak kaki dia tu. bukan yg kat toes tu. so aku pun fikir mcm mn nak elak dari beli sipar baru sbb nak outing ni susah, jarang2 outing. xkn nak gi jamban guna sandal? so pe yg aku buat adalah, aku ambik thumb tack, aku paku kat strap yg putus pada sole dia. hambik kau!! kreatif x anak pak cik azmi nih? dah letak thumb tack tu tahan lama plak dia. style pun ada kan, tibak2 ad thumb tack kt sipar... wahh gitu.. pas tu aku tgk org lain pn buat bnda sama klu sipar diaorg putus. ngeh3... cool x idea aku?
boleh kata smpai aku form 5 la aku guna sipar tu. tu pun ad la 2 3 kali tukar thumbtack. sbb paku tu berkarat. tapi punye lah sayang xingat kt sipar tu smpai xrela beli lain. hehehehehe...

jadi untuk sipar kali ni, dah haus aku xbley wat pe. nnti yg jatuhnye aku. yg sakit nye aku. klu takat putus tu bley lg kuar idea bodo nak selamatkan sipar. tapi der klu dah haus tu, tukar je la. kasut mahal2 kau mampu beli, sipar yg xsampai 10 henggit pn berkira ke?


so jom kita pilih, sipar aku yang seterusnye nak kaler pe ek? pilih bang jgn xpilih!!


sipar ni ada manik2 lg tu kat strap dia. klu aku masuk jamban, time blackout, xyah bwk lilin or lampu dah.



ohh, sipar jamban glow in the dark ade jual ke x ekk?



0 other fingers talking:

Post a Comment