CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 31, 2010

what's next?

i was watching home alone 3 with miss mussy around 600 something mcm tu and suddenly elia called a say, "farah result dah kuar." and i was like, "what? arrrrrghhhhh!!!!"

dan tangan dah terketaq-ketaq macam orang sakit parkinson. muka dah pucat macam mayat. jantung dah macam nak tercabut. dada rasa macam nak pecah. hyperbola betul.

so aku dinie dan mussy bersama elia dan amal ke KOD terchenta untuk check result kami.

punya lah ketaq sampai nak cari number matrix sendiri pun dah tak reti. dah terketar tangan cari. duk cari gak la kat list nama tuh.. alahai... mana number matrix aku nih? asal tak jumpa nih.. then............

ANATOMY
0913744 PASS

PHYSIOLOGY
0913744 PASS

BIOCHEM
0913744 PASS

ORAL BIOLOGY
0913744 PASS

alhamdulillah.... ya Allah rasa nak nangis je time tu. terus aku call mama bagitau mama. aku mulakan dgn bgtau mama yang result dah kuar. rasa nak nangis. mama dah ingat aku fail. pas tu mama kata, tu lahh gi dangdut lagi. malam ni tidur berbantalkan lengan je la ye. then aku kata kat mama, mama kakak pass la. pass for all the subject. im going to 2nd year!!

then mama speechless. and congrats me and kata, ha pas ni study harder untuk dptkan distinction. dah tau mcm mn rasa hepi sbb pass, blaja lagi jgn nak main je. ok mama. pesanmu terpahat dikalbu even aku mmg kuat main.

then jumpa amal dan elia dalam clinic sbb aku call mam kat luar. then we had a big hug. huhuhuhu... semua kawan2 aku pass. alhamdulillah..... rasa gembira dan bersyukur sangat2.. then aku keluar lagi untuk call anas.

aku: anas, result aku dah kuar
anas: hah dah tu macam mana?
aku: aku pass. lulus semua subjek.
anas: baguslah.
aku: rasa nak nangis. dah nangis pun.
anas: Ya Allah budak ni.. tu pun nak nangis ke?
aku: nangis happy.. bestnye pass anas.
anas: amal, mussy n dinie mcm mn?
aku: semua pass.
anas: dah dari kau nangis tu baik kau balik solat dan sujud syukur. kirim salam kat diaorang semua and say congrats.
aku: ok sure.. cepat lah belanje aku.
anas: ahh ape sal? kau la belanje aku. kalau tak kerana aku bebel kat kau malam2 time exam, mesti kau kena repeat kan? hahahahahaha.. (well ada betulnya jugak tu)

ok dialog kami agak panjang so aku malas nak sambung lebih. so yeah, pendek kan cerita, aku pass exam and see you in 2nd year nnti.

dan aku harus bersedia fizikal dan mental untuk pe yang bakal aku lalui untk 2nd year ni nanti. makin mencabar dgn subjek yang makin menyakitkan otak dan menambah jumlah penjualan panadol sepanjang aku di 2nd year nanti akibat selau beli panadol sakit kepala punya pasal.

congrats untk semua yang pass. untk ad yang xpass tu, jom berjuang untuk resit paper. go 3rd batch dentistry!!

2 other fingers talking:

Anonymous said...

huhuhuhuh...terharu....
x sgka ko ltk perbualan kiter...
hahahahahah
tq
gudluck 4 2nd year

Farah Azmi said...

haha... biasa jerr..
mekacih.. gudluck untuk degree kt shah alam nnti

Post a Comment