CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 10, 2010

post untuk HATI

dear my HATI

aku tau kau dah bnyak kali sakit. kau dah bnyak kali tercedera. even aku dah ubat kau dgn burnol, cuci dgn alcohol, parut tu masih ada. sorry hati


dan hari ni aku buat kau luka lagi. kesian kat kau hati. aku tak jaga kau elok-elok. aku pemilik hati yang cuai. cuma ingin aku pesan pada kau oh hati

teruslah bertahan kerana aku menjadi kuat kerana kau
teruslah mengembirakan hati orang lain kerana itulah yang membuat aku gembira
teruslah percaya bahawa suatu hari segala kesengsaraan itu akan berakhir kerana janji Allah itu pasti
teruslah menjadi kebal walaupun dalamnya kau lemah kerana itulah KITA BERDUA

dan aku akan terus berusaha menjadi pemilikmu yang lebih baik dari semalam. oh Tuhan, tabahkan lah hamba-Mu ini dalam mengharungi hari2 yang bakal mendatang.

untuk kau hati, aku dedicate ini, semoga ia terus menjadikan kita kuat.

1-bukankah Kami yang telah melapangkan dadamu(Muhammad)?
2-dan Kami pun telah menurunkan bebanmu darimu
3-yang memberatkan punggungmu
4-dan Kami tinggikan sebutan (nama)mu begimu
5-maka senungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan
6-segungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan
7-maka apabila engkau telah selesai (dari sesuatu urusan), teteplah bekerja keras (untuk urusan yang lain)
8-dan hanya kepada Tuhanmulah engkau berharap

(surah al-insyirah, ayat 1-8)


0 other fingers talking:

Post a Comment