CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, May 14, 2010

oh EXAMs

mode exam telah bermula beberapa hari yang lalu. ye beberapa hari bukan minggu. sebab sebelum ni aku tak rasa sngt. xde kesedaran smpai aku naik risau sbb xrisau nak exam. padahal exam besar tu. yg bakal menentukan aku naik year 2 ke x. insyaAllah.. ameeen....

ok jadi officially pas ni aku gi makan aku mintak nescafe ais. coffee addict for few weeks smpai habis exam. and lepas ni klu sape2 nak cari aku kat bilik time pagi dari kul 10 smpai 6, aku xde ye. aku kat library. malam pulak aku bertapa kat bilik amal study dgn dia. so basically time2 exam ni aku xde kt bilik. dah xreti tido kt ats katil sndri. sejak bila kau develop kemahiran merempat kat bilik org ni izzati oiii?

aku sngt2 xcukup tidur. mmg xckup 8 jam tido. pd aku tido mmg kena jaga sbb tido tu penting. masa tu lah badan kita rehat, semua pn slow down je.. klu xckup tido, nnti penat, lesu, sakit2 badan, pas tu mula la develop 'teteme' dan pelbagai sakit lain. itu aku. klu orang lain aku tak tau.

tgh hari tadi gi study kat library. sngt tekey ngan study. rasa nak give up. rasa nak tukar course sbb seyes aku rasa mcm aku xpatut masuk course ni sbb aku malas blaja. hemm... xboleh ckp mcm tu farah. ish3...

duk tekey2 tu baru teringat, aku xsolat zohor lagi. ya Allah... patut la tekey mcm mati laki. so tinggalkan buku2 jap, gi masjid n solat. jmpe kwn2 medics yg bru pas solat n siap2 nak gi class. borak2 jap nagn diaorg. pas tu siap2 untk solat..

ya Allah, bg la aku n kwn2 aku kekuatan fizikal n mental sepanjang nak exam n time exam nnti. bukakanlah hati kami dlm menuntut ilmu. berikanlah kami kejayaan di dunia dan di akhirat ya Allah.

lepas solat, call mama kat tepi kolam ikan kat KOM untk ilangkan stress. dulu2 aku ingt lagi, klu call mama ckp stress study mama akan marah. smpai satu tahap aku xnak citer kat mama sbb nnti aku jadi lagi tekey. pernah aku nangis sebab mama marah aku stress study.

tapi sekarang alhamdulillah mama dah boleh terima yang aku mmg akan jadi mcm ni bila nak exam. mmg aku akan call dia, ngadu macam2, kata nak kawen la, xmau blaja dah la, tu lah, ni lah.. tapi mama support aku smula. mama pesan macam2. kata nak ganti tan sri ismail merican lah... nak handbag gucci x nnti bila dah kerja? nak drive mini cooper x nanti dah kerja? pas tu klu menda tu tak jadi, aku xmakan saman, dia kuar la ntah mana2 ceramah agama yang dia selalu dgr kat radio. pas tu aku insaf... huuuuu.. thnx mama. sorry Allah, saye terlupa.

jadi kwn2 saye yg tekey2 tu, klu tekey kita gi la jalan2 tgk pokok2 ke... alam ciptaan Allah ni jap untk ilang tensi kejap. ambik angin. pas tu sambung study smula.

klu aku tekey aku buat pe? aku berangan.... aku makan... aku jalan2.... aku main game kejap.... aku call mama.. call beshfwend aku inche anas (anas kau bangga x aku mention nama kau kat blog aku?)... kesian dia, slalu kena dgr aku membebel aku tekey study, pas tu buat lawak bodo, gelak2 n borak pasal benda yg mengarut.. xpn aku akan kuar have fun, then balik n tekey smula.

well lain orang lain cara kan? ok aku nak sambung study smula. update blog ni pn sbb nak ilangkan menagntuk. mlm ni xtido lagi la jwbnye. selamat study untk mereka2 yang bakal exam xkira anda sama course nagn aku ke x, sameada anda bakal ada quiz atau exam, slamat study n good luck exam. jwb betul2 n jgn tiru, berdosa!! =P

2 other fingers talking:

Khairina Ridzuan said...

hahhaha,,,
fara fara fara..
pagi2 lg, aku sign in blog aku, n nak tulis post psl exam, then baru tgk updated blog2 org lain, tgk2 ko tulis gak pasal exm..isi lbh krg same lak tu..haha..
cume aku punye pendek je..hihi..

Farah Azmi said...

hahaha... aku menang dulu..
wuhuhuhuhu...

Post a Comment