CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, May 4, 2010

roadTRIP

last weekend aku tak dapat nak update blog sbb aku duk merantau ke sana ke sini. ceh macam la jauh sangat merantaunye. aku gi tidur kt rumah kwn aku di subang jaya dengan menaiki bas ke shah alam untuk ke kenduri abg kwn aku di bangi dan dalam perjalanan kembali ke kuantan aku singgah di putrajaya. hah ambik kau. banyak tak tempat aku gi?



masa dah smpai kat shah alam tu, sementara tunggu kwn mak aku habis lepak2 ngan kwn2 dia (yakni kwn2 mak kwn aku tu lepak2 bersama. kau faham tak ni milah?) aku ngan kwn aku mkn kat uncle k kopitiam at SACC Mall. aku teguk hot choc n fries je.. xde selera nak makan. motion sickness plus kepenatan yg amat.

ini la rupa hot choc idaman aku n amal.

balik je rumah kwn aku tu, mandi2... call mama bagitau dah sampai semua, borak2 dgn parents kwn aku tuh pas tu tido. penat seyhhh...

ok esoknye bangun dgn harapan nak menjalankan satu projek ni, tapi melepas sbb dinie xbgtau awal2 dia nak gi kenduri ngn kudin. sebabnye, plan asal aku nak gi buat satu misi nagn amal kat shah alam. pas tu tiba2 dinie nak tumpang gi kenduri, so kiteorg kena ambik dia kat KTM Subang. tapi pagi sabtu tu tiba2 dinie kata dia gi kenduri ngan kudin, pagi almost tgh hari. aku sedih le sbb klu dia bgtau awl2 dpt le aku n amal menjalankan misi tergempar di alam ini bersama amal. tapi ye lahh nak buat mcm mana kan?



aku, dinie, amal n tuan rumah, kayna.


pas tu gi le kenduri, konvoi nagn bad n keon. pas tu sampai, melantak mcm hareeeem pas tu aku terfikir nak gi putrajaya. bukan aku tak pernah gi putrajaya tu. pernah je, tapi dah lama tak pergi. alang2 kajang ngan putrajaya dekat. lagipun aku ada kwn yg dduk putrajaya, so ingt dpt la jumpa kejap. aku call kwn aku tu, tapi kwn aku tu xde kt rumah. dia akt puchong. so xde rezeki disitu untuk jumpa dia.

aku rasa seronok ada kat putrajaya sbb dia bandar yg terancang dan cantik. masa gambar dibawah diambil, aku cakap

aku tak kisah org nak kata aku batak, aku bangga jadi anak malaysia sebab malaysia ada benda nih.

terasa bangga tak? patriotik btl. tak kuasa makkk.




so aku gi masjid besi. then balik kuantan semula. tapi singgah kat taman melawati jap. makan sate. hehehe... the balik. sampai kuantan dalam pukul 1130 mcm tu. mujur mama tak bising. hehehe...

anyway tu satu weekend yg best bila ada roadtrip sama2 ngan kawan. seronok kan spend masa ngan kawan. jadi hargailah sahabat anda dan jangan sia-siakan mereka.

till then..
daaaa....

0 other fingers talking:

Post a Comment